آموزش- روش كار با فایندر برای جهت یابی دیش!



تعریف فایندر:
فایندر وسیله ای است برای جهت یابی دیش و در کل از زحمت بردن رسیور و تلویزیون به بالای پشته بام جلو گیری می کنید. بعضی ها به پندار اشتباه فکر می کنند که فایندر را تا به LNB زدند دیگه خودش پیدا می کنه که این طرز فکر اصلا درست نیست تنظیم با فایندر هیچ فرقی با رسیور ندارد.

چه مدلهایی از این دستگاه است و با چه قیمتی؟
فایندر در کل به 2 مدل اصلی تقسیم می شود دیجیتال و آنالوگ که در ایران بیشتر نصابان و کاربران از نوع آنالوگ استفاده می کنند هم ارزان تر است و هم فراوانتر.
فایندر را می توانید از کسانی که تو کار دیش و رسیور هستند بخرید و قیمتش هم اول بستگی به انصاف فروشندگان دارد و دوم ساخت چین یا تایوان بودن آن.
چینی: حدود 8 هزار تومان
تایوانی: حدود 12 هزار تومان

روش کار با فایندر:
در قسمت منوی سیستم روسیورتان روی فرکانس مورد نظری که قسط دارید روی آن تنظیم دیش را آغاز کنید بروید و سپس به سراغ LNB ها روفته و یک سر فایندر که نوشته شده است To LNB را به LNB بزنید و سر دیگر که نوشته شده است To Reciver را به کامل اصلی که به رسیور می رسد بزنید.
توجه: از فرکانسهای افقی H استفاده کنید.
توجه: اگر شما از ترمینال 4*1 استفاده می کنید باید کابل اصلی را از ترمینال خارج کرده و آنتن را به فایندر به صورت مستقیم وصل کنید.
بعد از نصب فایندر عقربه فایندر را به وسیله ولومی که روی فایندر است به سمت 5 تا 6 بیاورید و با حرکت دیش به صورت عمودی و افقی سعی کنید که عقربه به سمت 10 برود و سپس عقربه را با ولوم به شماره 6 برگردانید و دوباره این عمل را انجام دهید تا دیگر عقربه پیشرفتی نداشته باشد.

توسط: Jigolo1 طبقه بندی: اموزش {رسیور و dvb}،