جنگنده صاعقه رسما به ناوگان هوایی ارتش ایران پیوست


آمریکا و اسرائیل و انگلیس هیچ غلطی نمی توانند بکنند



جنگنده "صاعقه" رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست

جنگنده صاعقه در کنار یک فروند اف-5 نیروی هوایی

در آستانه میلاد منجی عالم بشریت و در تداوم دستاوردهای نظامی كشور جت جنگنده صاعقه با اجرای موفق پرواز عملیاتی به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

به گزارش فارس، جت جنگنده صاعقه صبح امروز، چهارشنبه با اجرای موفق پروازهای عملیاتی و شلیك راكت‌های هوا به زمین در پنجمین مرحله از رزمایش بزرگ ضربت ذوالفقار رسماً به ناوگان هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی ارتش پیوست.

سرتیپ دوم خلبان جواد محمدیان سخنگوی رزمایش ضربت ذوالفقار در گفت‌وگو با خبرنگاران، ویژگی مهم جنگنده صاعقه را پشتیبانی نزدیك هوایی اعلام كرد و افزود: این جت جنگنده با دستان پر توان متخصصان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده است.

سخنگوی رزمایش با بیان قابلیت این جنگنده در حمل و شلیك انواع راكت، پرتاب انواع بمب و موشك با سیستم رادار پیشرفته خاطرنشان كرد: این جت در طول سالهای گذشته با ده‌ها سورتی پرواز آزمایشی، مراحل مختلف پرواز را با موفقت پشت سر گذاشته است.

وی تصریح كرد: توانایی این جنگنده امروز در یك پرواز عملیاتی ضمن استفاده از انواع مهمات جنگی در رزمایش بزرگ هوایی ضربت ذوالفقار به اثبات رسید.

امیر سرلشكر عطاء الله صالحی فرمانده كل ارتش جمهوی اسلامی ایران كه بر پروازهای عملیاتی جنگنده بمب افكن صاعقه نظارت داشت این موفقیت را حاصل ایمان به خدا و اتكا به توانمندی‌های داخلی عنوان كرد و افزود: تحریم جمهوری اسلامی ایران نه تنها موجب ركود در صحنه‌های خودكفایی كشور نشد، بلكه ما را به سوی خود اتكائی و خودباوری در زمینه نیازمندی‌های تسلیحاتی سوق داد.

صالحی افزود: طراحی، تولید و عملیاتی شدن این جنگنده یكی از صدها دستاورد ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید،تهیه و تحقیقات نظامی است

توسط: طبقه بندی: نظامی {موشك های بالستیك اسلحه ها}،