كارت رسیور (DVBs Card)

تعاریف :

كارت رسیور (DVBs Card) = یا به اختصار كارت DVB وسیله ای است كه بر روی اسلات PCI كامپیوتر قرار می گیرد و همانند رسیور می تواند كانال های ماهواره ای را پخش (و البته ضبط) كند. برای دریافت اینترنت از طریق ماهواره نیز می توان از آن استفاده كرد. فرق آن با رسیور در اینترنال (داخلی) بودن ان است و البته منبع تغذیه جدا ندارد. این كارت ها با استفاده از برنامه هایی به اسم پلاگین به باز كردن كانال های كارتی می پردازند و از این نظر خیلی قوی هستند.
این كارت ها دارای دو نوع هستند:

كارت های دی وی بی سخت افزاری: این كارت ها به صورت جداگانه از كامپیوتر دارای سی پی یو هستند و خود كارت مستقلا به انجام وظایفش می پردازد و برای كامپیوتر هایی كه دارای سی پی یوی قدرتمندی نیستند مناسب است. از انواع ان می توان به كارت های بر پایه اسكای استار 1 (ss1 Base) مثل خود اسكای استار1 و یا نكزوس (Nexus) اشاره كرد.
كارت های دی وی بی نرم افزاری: این كارت ها برای انجام كارهایشان محتاج استفاده از سی پی یوی كامپیوتر هستند. این مدل كارت ها كه ارزان قیمت تر از نوع اول هستند (بیشتر از نصف قیمت) سی پی یو های قدرتمندی را طلب می كنند. (حداقل پنتیوم 4 ) این كارتها قابلیت سازگاری بسیار خوبی با پلاگین ها دارند. از انواع موجود در بازار ایران: كارتهای بر پایه توای هاین (Twin Haine Base) مثل خود تواین هاین، ویژن پلاس، پیناكل و ... و كارت های اسكای استار2 (SS2) و نوا (Nova).

اگه بدونین دانلود از ماهواره آن هم بصورت آفلاین و آن هم مفت و رایگان و آن هم با سرعتی فوق العاده زیاد چه حالی به آدم میده هیچ وقت از پای كامپیوتر بلند نخواهید شد .

.

توسط: Jigolo1 طبقه بندی: اموزش {رسیور و dvb}