۱۳۸۷ بهمن ۸, سه‌شنبه

آموزش س.ک.س و نحوه به دنیا آمدن نوزاد به کودکان دبستانی در آلمان

در یکی از وبلاگها یه مطلبی دیدم که خیلی برام جالب بود برای شما هم میذارم که بخونیدش

آموزش س ک س و نحوه به دنیا آمدن نوزاد به کودکان دبستانی در آلمان

من فکر میکنم که کشور های رده دوم و سوم ( و متاسفانه از جمله کشور ما ایران )، در برخورد با یک غریضه طبیعی به نام س ک س بسیار محافظه کارانه بر خورد میکنند و به جای آموزش صحیح به کودکان و نوجوانان و حتی جوانان؛ آنها را اکثرا در گمراهی رها کرده و کودک و نوجوان که همانند همه انسانها دارای خصلت کنجکاوی است؛ با سوالهای بسیاری مواجه می شه که معمولا هیچ جواب علمی برای آنها پیدا نمی کنه و مجبور هست کور مال کور مال جواب سوالات خودش را بدست بیاره .

بسیار هم در جوامعی همچون ایران پیش آمده که نوجوان ( اعم از پسریا دختر ) دچار سردرگمی شده و ممکن هست لطمات روحی و جسمی زیادی را به خاطر عدم آگاهی مناسب ببیند.

نکته مهم : در پایین هر عکس متن هایی، به آلمانی خیلی ساده نوشته شده تا کودکان به کمک خواندن مطالب فوق اطلاعات اولیه وساده ای به دست بیاورند .

چون متاسفانه به علت کوچک شدن عکسها، متنها قابل خواندن و درک نیستند؛ من آنها را به فارسی روان ترجمه کرده و در زیر هر عکس قرار داده ام .

تصویر اول :

توضیح :

ترجمه متن سمت چپ :

در اینجا تو یک بچه را می بینی. آیا می خواهی بدونی که چطور یه نوزاد به دنیا می یاد ؟

ترجمه متن سمت راست :

تو در اینجا بابا و مامان را می بینی. اونها با همدیگر یک نوزاد کوچولو به دنیا آوردند .

تصویر دوم :

توضیح :

ترجمه متن سمت چپ۱ :

در اینجا، مامان و بابا هیچ لباسی به تنشون نیست .تو میتونی سینه های مامان را ببینی .و همینطور شکافی که تو بدن مامان هست . اسم اون شکاف آلت تناسلی مامان هست.

ترجمه متن سمت چپ ۲:

در اینجا تو می تونی ، آلت تناسلی بابا را ببینی . با آلت تانسلی کوچک بابا میگن آلت مردونه .همینطور تو میتونی کیسه کوچکی را که بین پاهای پدر قرار داره را ببینی . اون کیسه اسمش بیضه هست.

ترجمه متن سمت راست۱ :

مامان و بابا همیدیگر را خیلی خیلی دوست دارند . اونها همدیگر را می بوسند.تو اینجا آلت مردونه بابا خیلی بزرگ شده . اون کاملا صاف شده و بیرون اومده .

ترجمه متن سمت راست۲ :

مامان و بابا خیلی مایل هستند که ، آلت مردونه بابا در آلت مامان( شکاف کوچولو) داخل بشه . به طور دیگر می تونم بگم این حرکت خیلی قشنگ هستش.

تصویر سوم:

توضیح:

ترجمه متن سمت چپ۱ :

مامان و بابا بر روی تخت می خوابند . مامان آلت مردونه بابا را داخل شکاف وارد می کنه . اونها اینطوری میتونن با هم دیگر بازی کنن . مامان و بابا تاب می خورن از اینور تخت به اونور تخت.

ترجمه متن سمت چپ۲ :

به این عمل میگن همخوابی(عمل زناشویی) .اون می تونه خیلی خیلی عالی باشه .اینطوری مامان و بابا میتونند صاحب یه بچه بشن.اگر مایل باشند .

ترجمه متن سمت راست۱ :

مامان و بابا همدیگر را خیلی دوست دارند. اونها خیلی مایل هستند که صاحب یک بچه بشن. در بیضه بابا تعداد خیلی خیلی زیادی سلولهای اسپرم وجود داره . اگر مامان و بابا با هم همخوابی کنند، سلولهای اسپرم از آلت مردونه بابا بیرون می آن .

ترجمه متن سمت راست۲ :

سلولهای اسپرم شروع میکنند شنا کنان به داخل آلت مامان ( شکاف ) وارد بشن. و وارد یک غار میشن که درون شکم مامان قرار داره . این غار اسمش جنین هست. و هر زمان نسبت به زمان قبل تخمها کمتر میشن.

تصویر چهارم:

توضیح:

ترجمه متن سمت چپ :

زمان خیلی خیلی زیادی سپری میشه ، بعد از ۹ ماه که گذشت ،و از زمانیکه اسپرم و تخمک همدیگر را در جنین پیدا کردند ، حالا اون نوزاد آنقدر بزرگ شده که می خواد از شکم مادر بیرون بیاد .

ترجمه متن سمت راست۱ :

حالا شکم مامان خیلی خیلی بزرگ شده ، تا حدی که دیگر هیچ لباسی اندازه اش نمی شه .من میتونم حس کنم که مامان داره سعی میکنه که با فشار درد را تحمل کنه . بعد مامان به بابا میگه :

ترجمه متن سمت راست۲ :

" الان دیگر زمان اون رسیده ، که من بچمون را به دنیا بیارم .

تصویر پنجم:

توضیح:

ترجمه متن سمت چپ :

بابا مامان را به بیمارستان می رسونه !!

ترجمه متن سمت راست :

مامان تو بیمارستان بر روی تخت دراز میکشه . بعد دکتر می یاد و با مامان صحبت میکنه ، دکتر در به دنیا آوردن نوزاد به مامان کمک میکنه .

تصویر ششم:

توضیح:

ترجمه متن سمت چپ :

مامان آماده می شه تا بچه را به دنیا بیاره . اول یک کله کوچولو از شکاف مامان می یاد بیرون .

ترجمه متن سمت راست :

بعدش دستهای کوچولوی نوزاد از شکاف بیرون می یاد .

تصویر هفتم:

توضیح:

ترجمه متن سمت چپ:

حالا الان کاملا نوزاد از درون مامان بیرون اومده ، حالا آقای دکتر اون رشته باریک ودراز طناب مانند را قطع میکنه . حالا نوزاد کوچولو به دنیا اومده.

ترجمه متن سمت راست :

مامان و نوزاد کوچولو باید یک چند روزی را کاملا استراحت بکنن . بعد بر میگردن دوباره به خونه . اگر نوزاد گشنه اش باشه ، از سینه های مامان شیر می نوشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر