۱۳۸۸ اردیبهشت ۵, شنبه

عکس های بهاره رهنما
عکس ها در ادامه
نام: بهاره رهنماتاریخ تولد: ۱۳۵۲همسر پیمان قاسم خانی (نویسنده)متولد ۱۳۵۲ در تهران.
لیسانس ادبیات فارسی و حقوق قضایی از دانشگاه آزاد اسلامی.برای اولین بار با یک فیلم اکشن - افعی - به سینما‌ آمد. سپس با همسرش در فیلم عاشقانه بازی کرد.او در سال ۱۳۸۰ بازی در یک فیلم کمدی - نان و عشق و موتور هزار - را تجربه کرد که نشان از توانایی او در زمینه فیلمهای کمدی داشت.اما شاید بازی در فیلم گاوخونی ساخته بهروز افخمی یکی از بهترین فرصتها برای نمایش توانایی هایش باشد.

فیلم شناسی:
افعی (محمدرضا اعلامی، ۱۳۷۱)
عاشقانه (علیرضا داودنژاد، ۱۳۷۴)
غزال (مجتبی راعی، ۱۳۷۴)
ای نسیم باران (تله تئاتر، ۱۳۷۵)
بازگشت به خانه (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۵)

بادام های تلخ (کاظم معصومی، ۱۳۷۶)
بچه های بد (علیرضا داودنژاد، ۱۳۷۹)
داستان یک شهر۲ (مجموعه، اصغر فرهادی، ۱۳۷۹)
ملاصدرا (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۹)
پیش از آشنایی (تله تئاتر، ۱۳۷۹)
نان و عشق و موتور هزار (ابوالحسن داودی، ۱۳۸۰)
گاوخونی (بهروز افخمی، ۱۳۸۱)
توفیق اجباری (محمدحسین لطیفی ، ۱۳۸۶)

گفتگو با باره رهنما
- چطور شد در نمایش پنجره‌ها بازی کردید؟
در واقع یک دوره آموزش بازیگری تئاتر در مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس دیده‌ام و اساتیدم آقایان بهرام بیضایی و حمید سمندریان و … بوده‌اند و زمانی که فوق لیسانسم را در رشته ادبیات نمایشی گرفتم کار تئاتر برایم جدی‌تر شد و این چند سال اخیر در اوقات فراغتم مشغول مطالعه و تمرین‌های بیان و … برای حضور در تئاتر بودم.آقای آئیش مرا برای بازی در نمایش میهمان ناخوانده دعوت کرده بودند که متاسفانه نتوانستم همکاری کنم ولی به ایشان گفتم حتماً در کار بعدی‌تان اگر نقشی مناسب وجود داشت، مرا خبر کنید و در واقع این دومین تئاتر حرفه‌ای بعد از یرما به کارگردانی گلرخ میلانی است.
- بازی شما یکی از ویژگی‌های مثبت این نمایش است.
البته این نقش هم، نقش بسیار قشنگی است و زمانی که نقش خوب باشد، بازی بازیگر هم بیشتر به چشم می‌آید، به هر حال آقای آئیش کمک کردند و فرصت مناسبی در اختیارم گذاشتند و هم من کار تئاتر برایم جدی بود. یعنی در این نمایش بازی نکردم که فقط یک کار تئاتری انجام داده باشم بلکه می‌خواستم به صورت جدی کار تئاتر را ادامه دهم و معتقدم فرهاد آئیش هم کارگردان خوبی است و هم بهترین بازیگردانی است که تاکنون با او کار کرده‌ام. او روانشناس خوبی است و با توجه به شناختی که از من داشت قسمت‌هایی از نقش افسانه را پر رنگ‌تر کرد.
- کدام قسمت‌هایی از نقش به شما نزدیک‌تر است؟
دلبستگی به مسایل ماوراء طبیعه که این بعد از صحبت‌های من و ایشان در نقش پر رنگ‌تر شد. البته ایشان بر اساس شناخت بازیگرهایشان و بعد از صحبت نقش را به آنها نزدیک‌تر کرده بودند.
- من از بازیگران دیگر این نمایش شنیده‌بودم که متن نمایش کامل بوده حتی ریتم دیالوگ‌ها هم مشخص بوده است.
بله، متن نهایی آنقدر ظریف و دقیق نوشته شده بود که در اجرا تغییری نکرد. صحبت‌های ما هم قبل از نوشتن متن نهایی بود.
- فکر می‌کنم دارید به سمت بازیگری طنز می‌روید آیا این همان خواسته شماست.
در فیلم‌های چای‌نت و شبانه که آماده اکران دارم به این سمت نرفته‌ام. البته دوست دارم کار طنز بکنم اما فکر می‌کنم آن نوع آثار طنزی که مطابق سلیقه من است، کمتر موجود است. من فقط در نان و عشق و موتور ۱۰۰۰، من یک مستاجرم و نمایش پنجره‌ها طنز کار کرده‌ام.
- فکر می‌کنم روی صدایتان کار کرده‌اید چون در نمایش پنجره‌ها صدایتان خیلی بهتر شده بود، انگار حتی آواز هم خواندید…
بله یکی دو سال اخیر که تدریس بازیگری می‌کردم چون مجبور بودم با شاگردها کار کنم عملاً شیوه‌های بیانی جدید و مدرن را تجربه کردم و همچنین قرار بود نمایشی با خانم آدینه کار کنم که در چند جلسه تمرین که داشتیم ایشان نکته‌هایی خوب در این زمینه به من گفتند که به دردم خورد و ناخودآگاه در مواقعی که تنهام حتی در هنگام رانندگی تمرین بیان می‌کنم.
- نمی‌خواهید فیلمنامه نویسی را ادامه دهید؟
من فیلمنامه چت را بر اساس کتاب هویت کوندرا نوشته بودم و قرار بود که ساخته شود اما چون تهیه کننده می‌خواست در آن تغییراتی به وجود بیاورد، آن را پس گرفتم. اما دل مشغولی اصلی من ادبیات است. از سال ۷۵ تا حالا مجموعه‌ای داستان کوتاه نوشته‌ام و قصد دارم امسال آن را چاپ کنم.
عکس های بهاره رهنما
بهاره رهنما
عکس های بهاره رهنما
عکس های بهاره رهنما
عکس های بهاره رهنما
کاریکاتور بهاره رهنما
عکس های بهاره رهنما

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر